Winnaar

Dutch Interactive

Awards

Op 9 juni 2023 zijn tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards de beste Nederlandse interactieve cases bekroond. In 15 categorieën werden een gouden en zilveren award uitgereikt aan de bureaus met de beste cases. Jong & Je Wil Wat wint, samen met partner Partout, goud in de categorie campaign voor onze campagne ‘Met de Kindertelefoon kun je over ALLES praten.’

Case: De Kindertelefoon

Jongeren ervaren steeds meer stress, De Kindertelefoon zag in 2022 het aantal gesprekken over dit onderwerp toenemen. Stress over schoolcijfers, over ruzie thuis en over druk vanuit hun omgeving. Erover praten lucht op. Met De Kindertelefoon kunnen jongeren over alles praten, dus ook over stress. 

Maar dan moeten de ruim 1 miljoen jongeren tot 18 jaar in Nederland, wél weten dat ze gratis en anoniem bij de Kindertelefoon terecht kunnen. Daarom heeft De Kindertelefoon Jong & Je Wil Wat als jongerenexpert en Partout als digital expert gevraagd ervoor te zorgen dat jongeren de Kindertelefoon kennen en weten te vinden. 

Jong & Je Wil Wat ontwikkelde samen met de jongerenraad van De Kindertelefoon en met Partout het concept. De boodschap, het design, de beelden en het taalgebruik werden gecheckt bij het jongerenpanel. Zo sluiten we perfect aan bij de doelgroep. In de campagne komen in 6 informatieve en aansprekende video ads verschillende onderwerpen aan bod. 

  • Jongeren zagen de campagne 5 miljoen keer voorbijkomen. 
  • Ze klikten 14.000 keer door naar de website, een click-through-rate van 0,30%. 
  • We telden 72.000 thruplays: in 1,44% van de gevallen werd de video met aandacht bekeken. 
  • Het gemiddelde engagementcijfer op TikTok is 1,27% en op Instagram zelfs 3,95%: een mooie indicatie van betrokkenheid.

Het juryrapport

Winnaar goud: Partout Digital & Jong & Je Wil Wat – Met de Kindertelefoon kun je over ALLES praten

In deze case springt eruit dat men toont de doelgroep goed te kennen. Er zijn herkenbare kleine momenten opgepakt en de uitvoering daarvan is goed vertaald. De momenten zijn uit het leven gegrepen, ieder kind op TikTok herkent zich erin. Daarnaast is het ook precies op het goede moment en op de juiste manier ingezet. De opzet maakt dat verschillende thema’s opgepakt kunnen worden. Al die elementen samen – het goed kennen van de doelgroepen en precies daarop toegesneden uitvoering – maken dat dit als campagne een zeer geslaagde case is.

Beoordeling opdrachtgever:

Dankbaar

Jong & Je Wil Wat zet zich al ruim 12 jaar in voor de doelgroep jongeren. We zijn dan ook ontzettend dankbaar dat deze mooie campagne, tussen geweldige andere genomineerden, bekroond is met goud. Een kroon op ons werk. Op naar nog meer mooie campagnes om impact te maken voor de onze opdrachtgevers en het leven van jongeren. 

Wil jij weten hoe deze campagne tot stand gekomen is? Of verder praten over de mogelijkheden om met jouw organisatie jongeren te bereiken? Neem contact op met Nina en dan kijken we graag naar de mogelijkheden.

Deel deze pagina:

aan de slag

download

Samenwerken?

Ja, graag!

Wil jij jongeren bereiken met communicatie, beleid, onderzoek of jongerenparticipatie? Maak direct een afspraak om te sparren of laat je vraag achter.

Nina Hoek van Dijke
Founder

bekijk andere cases