Project omschrijving
Door Bex*communicatie is Jong & Je Wil Wat als jongerenmarketeer gevraagd om mee te denken over een campagne voor het Ministerie van Werk & Inkomen. Samen met het creatieve team van Bex*communicatie zijn we tot een concept gekomen wat echt bij jongeren aansluit.
De vraag
Hoe bereiken we 1 miljoen jongeren tussen de 13 en 17 jaar en zorgen we ervoor dat zij weten hoe lang ze mogen werken, wat ze wel en niet mogen doen en waar ze recht op hebben? Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid informeert jongeren elk jaar over vakantiewerk.
Een niet al te spannend onderwerp, dus hoe zorg je ervoor dat dit goed binnenkomt bij jongeren? In 2013 voerde Bex*communicatie ook al op een succesvolle manier een jongerencampagne voor het Ministerie van Werk & Inkomen.
Jongeren verhalen laten vertellen
We hebben in de jongerencampagne ingezet op co-creatie met jongeren. Jongeren deelden in een grote caravan voor de camera hun eigen verhalen, vragen en tips met betrekking tot vakantiewerk. Deze video’s zijn gedeeld via YouTube en Facebook en waren de aanzet tot een zeer succesvolle campagne.
De campagne heeft verbluffende resultaten: een Facebook fanbase groei van 133%, meer dan 350.000 interacties en een online bereik van meer dan 30 miljoen views. Na het winnen van de Communicatieprijs Brabant 2013, is de campagne voor de tweede keer op rij genomineerd voor een European Excellence Award.
Rol J&JWW in de jongerencampagne
Jong & Je Wil Wat heeft Bex*communicatie ondersteund in het bedenken van het concept en in het uitvoeren van de jongerencampagne. Op de zomerfestivals heeft Nina interviews met jongeren afgenomen. Tevens hebben we geadviseerd in het contact met jongeren en meegedacht over de social media.